طراحی وب سایت
طراحی وب سایت - طراحی سایت

همانطور که می دانید قوانینی در طراحی سایت وجود دارد که می تواند برای وب سایت مفید و یا مضر باشد؛که ما در مقالاتی نظیر ویژگی های یک وب سایت موفق و یا هفت دلیل برای موفقیت وب سایت به آنها اشاره کرده ایم.حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد آشنا کنیم.

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد

√  استفاده از قالب استاتیک:با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و دسترسی افراد به دنیای مجازی ، محتوا از اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.بنابراین استفاده از قالب های استاتیک دیگر جایی در فضای مجازی ندارند و جای خود را به قالب های داینامیک داده اند.استفاده از قالب های داینامیک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای خود را بروز کنید که انجام اینکار می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

استفاده زیاد از کلمات کلیشه ای و تکنیکی:این روش نیز یکی از اشتباهات در طراحی سایت می باشد.توجه داشته باشید که مطالبی که در وب خود قرار می دهید به صورت ساده بیان شده باشد تا بازدیدکننده را از دست ندهید.

مشخص نکردن هدف وب سایت:از مهمترین اصول در طراحی سایت تعیین هدف در سایت می باشد.شما باید قبل از طراحی سایت هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید ومشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

استفاده از Flash:همانطور که در مقاله ی مزایا و معایب سایت های فلش گفته شد،استفاده از Flash در طراحی سایت حجم بالایی را صرف می کند و مهمتر اینکه محتوای فایل های Flash توسط کرولرهای موتورهای جستجو خوانده نمی شوند بنابراین استفاده از سایت را مشکل خواهد کرد.از معایب دیگر سایت فلش این است که در توسط موبایل پشتیبانی نمی شود.

نمایش هر صفحه در پنجره ی جدید:یک طراح خوب می داند که نباید در سایت خود لینکهای زیادی را در پنجره ها و صفحه های جدید باز کند زیرا این کار کاربر را فراری خواهد داد!و موجب کاهش سرعت مررگر می شود.

چک نکردن وب سایت: این روش یکی از مهترین اصول در طراحی سایت می باشد.یک طراح حرفه ای نباید فراموش کند که یک وب سایت نیاز به چک کردن دارد و می تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools به راحتی با مشکلات وب سایت رو برو شود.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله می خواهیم تا شما را با راه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد.

Author Rank

به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
حال به بیان راه های افزایش رتبه Author Rank می پردازیم:

√ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست
√ فرکانس پست
√ ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی غیر از گوگل
√ تعداد نظرات در هر سایت
√ قدرت سایتهایی که اشتراک می گذارند
√ تعداد # هایی که حلقه ها به کار میبرند
√ شاخص قدرت بیرونی
√ درجه مشغولیت گوگل +
√ اوسط پیج رنک

بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

می دانیم که در طراحی سایت باید از گرافیک زیبا و مرتبط با موضوع سایت توجه کرد زیرا انجام اینکار می تواند توجه افراد را جلب کند و بازدیدکنندگان را در سایت نگه دارد.در این قسمت از مقالات طراحی سایت می خواهیم به چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت بپردازیم .در زیر به بیان نکاتی که اجرای آن در طراحی وب سایت ضروری است می پردازیم.

چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت

√ بارها گفته ایم که انتخاب سایز و رنگ فونت در طراحی سایت بسیار موثر است.اندازه فونت ها نباید از 10 کوچکتر باشد اما این مقدار بیشتر به نوع فونت مورد استفاده شما دارد،همچنین از فونتهای استاندارد کامپیوتر و کدهای HTML نویسی استفاده کنید.
√ با آنکه استفاده از نمایشگرهای بزرگ رونق پیدا کرده اما هنوز بیشتر افراد از کامپیوترهای کوچک،لپ تاب،تبلت و تلفن ها استفاده می کنند بنابراین در انتخاب قالب بهتر است از قالب 800 * 600 استفاده کنید تا افراد بتوانند با استفاده از گوشی های هوشمند از سایت شما بازدید کنند.
√ همانطور که در سایر مقالات گفته شد سعی کنید از جلوه های ظاهری زیبا استفاده کنید و در سایت خود  مقالات مفید قرار دهید تا موتورهای جستجو سایت شما را سایت مفیدی شناسایی کنند.

برای اینکه کاربران را راحتتر به صفحات دیگر سایت منتقل کنیم،بهتر است از نوار مسیریابی استفاده کنید.برای اینکار می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:
- در هنگام طراحی سایت ، عناصری که می توان بر روی آن ها کلیک کرد را از عناصری که این قابلیت را ندارند، متمایز کنید. از گرافیک یکسان برای این عناصر استفاده نکنید
- همیشه نوار مسیریابی سایت را در یک نقطه ثابت قرار دهید و جایش را در صفحات دیگر عوض نکنید.

نکته ی مهم در طراحی وب سایت رعایت سادگی می باشد زیرا زیبایی در عین سادگی تنها کلید و الگویی است که می تواند شما را در این مسیر با موفقیت به نقطه پایان برساند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

معمولا افرادی که دارای یک وب سایت هستند یا می خواهند وب سایتی داشته باشند تمایل دارند جهت افزایش مخاطبان خود از وب سایت های چند زبانه استفاده کنند.بنابراین می خواهیم در این قسمت از مقالات طراحی سایت به بیان نکاتی در طراحی سایت های دو زبانه بپردازیم.
بهتر است بدانید که معمولا در کشورهایی که دو زبانه هستند معمولا از سایت های دو زبانه استفاده می کنند.

نکاتی در طراحی سایت های دو زبانه

در طراحی سایت مهم است که بدانید طراحی سایت های دو زبانه در موتورهای جستجو چه تاثیری دارد و اینگونه سایت ها در رتبه بندی موتورهای جستجو چه رتبه ای دارند.در زیر به بیان مواردی در سایت های چند زبانه می پردازیم.

√ در طراحی سایت های دو زبانه از متاتگ ها استفاده کنید،اینکار به موتورهای جستجو اعلام می کند که در وب سایت شما چه زبان هایی ارائه شده است.
√ زبان ها را در قسمت بالا و پایین هم جای دهید و ترجمه کنید و حدالامکان زبان ها را در کنار هم ترکیب ننمایید.
√ صفحات خاص زبان های ارائه شده را مشخص نمایید.
√ با استفاده از لینک ها امکان تغییر زبان را به زبان دیگر را ایجاد کنید.
√ در صفحه ی ورودی سایت یا همان صفحه ی ایندکس لیست زبان های مختلف را قرار دهید تا کاربران در ابتدا بتوانند زمان منتخب خود را انتخاب کنند.

باید توجه داشته باشید که در سایت های دو زبانه باید Linking (لینک دادن) را برای تبدیل یک زبان به زبان دیگر را گسترش دهید.شما می توانید لینکی ارائه کنید که بازدیدکننده را از صفحاتی که در آن حضور دارد به صفحهء دیگر با زبان جایگزین انتقال دهد. و یا اینکه کافی است آنها را به صفحه فهرست هدایت کرده تا افراد بتوانند در صفحهء معادل با زبان های جایگزین حرکت نمایند.
این راه ها بازدیدکننده را به صفحهء اصلی Landing page کشانده به صورتی که قبل از حرکت به سمت جزئیات، پیغام سایت را دریافت نماید اما انجام این کارها ممکن است موردتوجه بازدیدکنندگان نباشد.
هر دو رویکرد برای وب سایت های چند زبانه به خوبی کار می کند، اگر چه حرکت و ناوبری را کمی پیچیده می نماید. در این مورد دو روش مهم برای چگونگی نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در وب سایت با یکدیگر وجود دارد:

√ایجاد پوشه هایی برای زبان های جایگزین
√زیر دامنه های معادل

این دو روش می تواند روش مناسبی برای وب سایت های چندزبانه باشد.با احترام به گوگل باید بگوییم که مفروضاتی هستند که بر روی مکان جغرافیایی وب سایت ها که بر اساس نام دامنه استفاده شده آنها (مکان سرور وب سایت) توجه کرده و زبان های مورد استفاده آنها را تا حدودی تشخیص می دهد.
برای اطمینان از اینکه وب سایت محل جغرافیایی درستی را مورد هدف قرار داده، می توانید از ابزار گوگل وب مستر برای تعریف لوکیشن آن استفاده نمایید. اما این ویژگی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد و همین جستجوی فایل های کمکی برای کسب اطلاعات بیشتر را پر اهمیت می سازد. تا بدانید چه زمانی و چگونه از آن باید استفاده کنید.
بنابراین اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی سایت در کشورهایی مانند فرانسه و یا هر کشور چند زبانهء دیگر هستید، باید مطمئن شوید که طراحی سایت دوزبانه شما به روش صحیحی در حال انجام است.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

همانطور که در مقاله ی چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت گفته شد امروزه استفاده از نمایشگرهای بزرگ رونق پیدا کرده است،بنابراین برنامه نویسان باید به این نکته توجه نمایند تا بتوانند تجهیزات مختلف را کنترل نمایند.در اینجا می خواهیم تا به معرفی طراحی سایت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو (Responsive) بپردازیم.طراحی سایت واکنش گرا طراحان وب را قادر می سازد تا به پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر،نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد.

طراحی سایت ریسپانسیو

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.
طراحی سایت واکنش گرا مزایایی دارد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم:

√ صرفه جویی در هزینه:تا چند سال پیش شرکت ها برای ابزارهایی که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار می شدند قالب خاصی طراحی می کردند به عبارتی برای هر وسیله ای هزینه ی جدا پرداخت می کردند اما با توجه به ویژگی سایت های واکنش گرا،نیازی به طراحی قالب دوباره برای سایت نیست و با طراحی یک قالب می توان سایت خود را در تمامی ابزارها استفاده کرد.

√ افزایش ترافیک وب سایت:با توجه به دسترسی سایت توسط همه ی ابزارها مسلما ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال کسب درآمد برای شما بیشتر می شود.

√ سبقت از رقیبان:با توجه به اینکه طراحی سایت واکنش گرا هنوز در ابتدای راه است احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی استفاده کنند کم است.استفاده از طراحی سایت واکنش گرا می تواند نماینده ی حرفه ای بودن کار شما باشد و باعث سبقت شما از رقیبانتان شود.

√ استفاده از محتوای مفید و غیر تکراری:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از متون مفید و غیرتکراری می تواند روی رنکینگ سایت موثر باشد.در صورتی که شما یک سایت واکنش گرا برای تمام ابزارها در اختیار داشته باشید تمام مطالبتان در همین یک سایت قرار خواهد گرفت و از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content) جلوگیری خواهد شد.

با توجه به مواردی که ذکر شد می بینیم که داشتن سایت واکنش گرا می تواند در بهبود سئو سایت موثر باشد.بنابراین قبل از هرگونه اقدام جهت طراحی سایت به این نوع طراحی سایت توجه کنید.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

صاحبان وب سایت ها و همچنین افرادی که خواستار طراحی سایت هستند معمولا با هدف افزایش کسب درآمد به اینکار می پردازند.شرکت های بزرگ و مطرح نیز از این مراحل پیروی کرده اند.برای افزایش بازدید و مشتری شرکت خود باید مراحلی را طی کرد که در این جا به نکات مهم برای جذب بازدید کننده می پردازیم.

نکات مهم برای جذب بازدید کننده

سرعت بارگذاری صفحات وب:هنگامی که کاربر وارد سایتی می شود اولین چیزی که با آن روبرو می شود سرعت بارگذاری سایت می باشد،بنابراین باید به این مسئله توجه کرد زیرا در غیر این صورت بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.

طراحی ساده وب سایت:همانطور که در مقاله ی چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت گفته شد،نکته ی مهم در طراحی وب سایت رعایت سادگی می باشد زیرا زیبایی در عین سادگی تنها کلید و الگویی است که می تواند شما را در این مسیر با موفقیت به نقطه پایان برساند.

داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت:سعی کنید مطالبی که در سایت قرار می دهید شفاف باشد و بازدیدکننده بتواند به راحتی متوجه مطلب شود.شما می توانید جهت شفافیت و وضوح مطالب خود از تیتر مناسبی که مربوط به مطلب است استفاده نمایید.
نکته:فراموش نکنید که انتخاب کلمه کلیدی مناسب با مطلب می تواند توجه افراد را به خود جلب نماید بنابراین استفاده از کلمات کلیدی را جدی بگیرید.

بروز رسانی مرتب وب:بارها تاکید کرده ایم که پس از طراحی سایت به صورت منظم مطالب خود را بروز کنید زیرا انجام این کار می تواند توجه موتورهای جستجو را به خود جلب نماید که به دنبال آن می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

استفاده از فضای سفید:استفاده از فضای سفید می تواند از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزد.بنابراین در سایت هایی که محتوای زیادی دارند استفاده از فضای سفید می تواند در جلوگیری از نامرتب نشان دادن سایت بسیار موثر باشد.

استفاده از صفحه ی تماس با ما:در سایت هایی که خرید و فروش انجام می شود داشتن اطلاعات تماس صحیح و همچنین داشتن فرم تماس بسیار مهم می باشد.اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت:یکی از نکات مهم برای جذب بازدید کننده آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت می باشد.شما می توانید وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید.

آسان سازی فرایند خرید:اگر شما در سایت خود فروش محصول دارید باید مراحل خرید محصول را به راحتترین شیوه ی ممکن طراحی کنید در غیر این صورت کاربران خود را از دست خواهید داد.

رعایت موارد بالا می تواند در جذب بازدیدکننده و همچنین افزایش درآمد افراد کمک کند همچنین با داشتن این آگاهی در زمینه یطراحی سایتمی توانید با بازاریابی در بستر وب به رقابت بپردازید.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

در طراحی سایت معمولا Anchor Text اهمیت ویژه ای دارد بنابراین در اینجا می خواهیم به توضیح Anchor Text بپردازیم همچنین می گوییم Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد.

Anchor به معنای لنگر می باشد و Anchor Text به معنی متنی است که پیوندی به آن لینک داده شده است.به عبارتی هنگامی که می خواهیم کلمه ای را به آدرسی در اینترنت لینک کنیم،متنی که به آن آدرس لینک شده است، Anchor Text نام دارد. Anchor Text به کلمه ای گفته می شود که قابلیت کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در انکر تکست باید به موارد زیر توجه کرد:

√ از تکرار مکرر لینک کردن باید خودداری کرد،بنابراین بهتر است لینک های بهتری را انتخابکرد و از لینک دادن غیراصولی جلوگیری کرد.توجه داشته داشته باشی که استفاده بیش از حد انکر تکست موجب می شود تا سایت شما Penalize شود و سایت شما با کلماتی که بعنوان Anchor Text انتخاب کرده اید اصلا در گوگل دیده نشوید.
√ باید به کلماتی که لینک میدهید توجه داشته باشید که کلمه ی مورد نظر بیان گر محتوای شما باشد.
به طور کل Anchor Text نقش عمده در بهینه سازی سایت به اساس کلمات کلیدی دارد و شما میتوانید با هر کلمه کلیدی که دوست دارید در موتورهای جستجو دیده شوید به این کلمات لینک بدید .بنابراین Anchor Text می تواند در نمایش دادن سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو موثر باشد،توجه داشته باشید که سایت ها و و بلاگ هایی که از محتوای سایت های بزرگ کپی برداری میکنند و کلمه منبع را به سایت اصلی لینک میکنند باعث می شوند تا همان سایت ها با عنوان منبع در نتایج گوگل دیده شوند،بنابراین باید برای انتخاب کلمات مناسب جهت افزایش ترافیک سایت توجه بیشتری نمود.

منبع : طراحی سایت

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

همانطور که می دانید پست مهمان پستی است که توسط بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد می شود و معمولا کسانی که پست مهمان ارسال می کنند اهدافی دارند که از جمله ی آن معرفی خود و سایتشان می باشد.در این جا می خواهیم شما را با مزایا و معایب پست مهمان در طراحی سایت آشنا کنیم.

برای اینکه بتوانید برای سایت پست مهمان ارسال کنید ابتدا باید در سایت عضو شوید و پس از عضویت با رفتن به بخش مربوطه مطلب خود را بنویسیدو برای بازبینی برای مدیر سایت ارسال کنید.
مزایای پست مهمان:
√ استفاده از پست مهمان به مدیر سایت امکان استراحت می دهد همچنین مدیرسایت می تواند با درنظرگرفتن روز خاصی پست های مهمان را در سایت قرار دهد.
√ پست های مهمان می تواند در زمینه های مختلفی باشد که مدیر سایت نسبت به آن اطلاعات کافی نداشته باشد بنابراین یک پست مهمان می تواند باعث ایجاد نظرات و ایده های جدید و مختلف که مدیرسایت تصور آن را نمیکرد گردد.
√ معمولا مدیران سایت برای جذب خوانندگان به سایت از پست مهمان استفاده می کنند و اینگونه پست ها را شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.پس در نتیجه برای جذب مخاطبان بیشتر نباید از پست مهمان با محتوای ضعیف استفاده کرد.
معایب پست مهمان:
√ از آنجاییکه پست مهمان توسط سایر افرادی غیر از مدیر سایت نوشته می شود ممکن است استاندارهای لازم را نداشته باشد و یا ممکن است اعتبار وب شما را به چالش ببرد.
√ ممکن است موجب تحمیل شدن مجازات های گوگل شود ،پست های بازاریابی طولانی و یا پست مهمان مخالف کلمات کلیدی غنی باعث کاهش ارزش لینکها و سایتها میشود که متاسفانه این موضوع مشکل اصلی اکثر سایت ها میباشد.همچنین باید در رابطه با پست های مهمان که به صورت صدا و اسپم از طرف سازمان های بزرگ هستند احتیاط کنید.
√ ممکن است پست ارسالی توسط مهمان زمان زیادی را جهت ویرایش نوشته لازم داشته باشد و از این جهت وقت زیادی لازم داشته باشد.

شما می توانید برای سنجش کیفیت پست ها،آنها را ویرایش کرده و با ایجاد اصلاحاتی آنها را در سایت خود منتشر کنید،همچنین استفاده از دستورالعمل پست مهمان این اطمینان را به شما می دهد که پست هایی را که دریافت می کنید در همان قالب موردنظرتان است.

منبع : طراحی سایت

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

امروزه عبارت طراح وب سایت و توسعه دهنده وب سایت در جامعه و در تبلیغات بجای یکدیگر استفاده می شود بنابراین ما در این مقاله می خواهیم تا تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت را بیان کنیم.یک سایت شامل قسمت های مختلفی می باشد که عبارتند از:

√ شما و طرح : شامل گرافیک سایت،رنگهای بکار رفته در سایت،منوها و غیره می باشد.
√ محتوا : شامل محتوا و اطلاعات و محصولات موجود در سایت می باشد.
√ عملکرد : شامل ویژگیهای تعاملی سایت با کاربر می باشد که یک وب سایت به کاربران خود ارائه می دهد که نیاز به زیر ساختهای درونی برای ارائه به کاربران می باشد.
√ قابل استفاده بودن : بازید کاربران از سایت و کیفیت کلی سایت در تعامل کاربران با سایت،منوها و مفیدبودن سایت می باشد.

 

  • شما و طرح



شما و طرح شامل ظاهر کلی سایت می باشد.طراح وب سایت تصمیم می گیرد از چه رنگها و فونتهایی استفاده شود و صفحات سایت چگونه آرایش داده شوند.طراح گرافیک باید حس زیبا شناسی خوبی داشته باشد و دقیقا بداند چه ترکیبی از رنگها و عکسها مناسب پروژه ای است که صاحب سایت می خواهد به کاربران سایت ارائه دهد.

  • محتوا



مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند و شامل کلیه مطالبی می باشند که می بایست در سایت قرار گیرند (از خط مشی سایت تا صفحات فروش محصولات). در مواردی شما نیاز به شخصی دارید تا مطالب سایت تان را تالیف کند.

  • عملکرد



عملکرد، شامل همه ویژگیهای تعاملی سایت و همچنین انیمیشن ها می باشد. مخلص کلام آن است که برنامه نویسان با بهره گیری از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، کلیه ویژگیهای تعاملی سایت را طراحی می کنند.
از فلش می توان برای متحرک سازی تصاویر استفاده کرد. Perl، PHP و جاوا زبانهای برنامه نویسی هستند که در وب سرور استفاده می شوند تا صفحاتی با دینامیک پیچیده بوجود آیند. این صفحات می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند ولی همه آنها از یک دیتابیس استفاده می کنند تا همه نیازهایی که کاربران از سایت انتظار دارند برآورده شود.

از جاوا اسکریپت برای خلق افکتهای جالب در مرورگرها استفاده می شود نظیر عوض شدن عکسها وقتی موس را روی آنها حرکت می دهید، یا تغییر رنگ لینکها، و غیره. جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کابران اجرا خواهد شد و بر روی وب سرورها اجرا نمی شود.
عملکردهای دیگر یک وب سایت، می تواند شامل نرم افزارهایی باشند که کاربران با آنها کار خواهند کرد نظیر فرم ها، مدیریت محتوا (در وبلاگها) و برنامه های مدیریتی دیگر که این امکان را برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند فراهم می کند تا داده های وب سایت را مدیریت نمایند.
تمامی این برنامه ها می بایست از زبان HTML پشتیبانی کنند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند.

  • قابل استفاده بودن



قابلیت استفاده یک وب سایت، قابلیتهایی می باشد که از دید کاربران آن سایت قابل مشاهده می باشد و اکثرا شامل موارد آزمایشی می باشند نظیر:
آیا ظاهر سایت واقعا تصویری که می بایست نشان داده شود را نشان می دهد؟
آیا منوهای سایت کاربر پسند می باشند؟
آیا منوهای سایت کاربران را به صفحاتی که صاحب سایت درخواست کرده بود، هدایت می کنند؟
آیا سایت سریع بارگذاری می شود؟
آیا برنامه های سایت بدرستی کار می کنند؟

تفاوت طراحی و توسعه

متاسفانه مبحث طراحی و توسعه سایت با یکدیگر گره خورده است. وقتی صحبت از ساخت متن و آزمایش قابل استفاده بودن سایت مطرح می شود، بوضوح به این مشکل برخورد خواهیم کرد.
آیا یک فرد می تواند به تنهایی همه این کارها را انجام دهد؟ افرادی هستند که به تنهایی می توانند همه این کارها را با هم انجام دهند ولی اکثر مردم می توانند تنها یکی یا دو تا از این وظایف را انجام دهند.

طراحی وب سایت معمولا شامل ساخت مطالب و قالب سایت می باشد در حالیکه توسعه وب شامل ساخت عملکرد سایت و آزمایش قابل استفاده بودن آن می باشد.
طراحان وب سایت می بایست مهارت کافی در استفاده از ابزارهایی نظیر فتوشاپ را داشته باشند. اکثر آنها همچنین با زبان HTML نیز آشنایی دارند بطوریکه می توانند طرح هایشان را پیاده سازی کنند. ولی به هر حال، استفاده از انیمیشن در سایت و قالب سایت و طراحی آنها برای صفحات مختلف نیز از وظایف طراحان وب سایت می باشد.

بسیاری از صاحبان سایت ها، مطالب سایت را در اختیار طراحان سایت قرار می دهند ولی طراح سایت ممکن است نیاز باشد تا در صورت امکان متون سایت را ویرایش کند و در بعضی موارد آنها را از نو بنویسد. طراح سایت معمولا آزمایش قابل استفاده بودن سایت را نیز برای بررسی منوها و سرعت بارگذاری سایت انجام خواهد داد.

برنامه نویسان توسعه وب، عملکردهای یک وب سایت را برنامه نویسی می کنند، ولی تمام برنامه نویسی ها باید در چهارچوب HTML در صفحات جاسازی شوند. و بلعکس، محتویات HTML می توانند درون برنامه ها جا سازی شوند. توسعه دهندگان وب، همچنین سایت را از لحاظ قابلیت استفاده کاربر، مورد بررسی و آزمایش قرار می دهند، حداقل برنامه نویسان، این آزمایش را برای عملکردهایی که برنامه نویسی می کنند مورد آزمایش قرار می گیرد. در نتیجه برنامه نویسان همچنین نیاز به داشتن دانشی در خصوص HTML دارند.

در هر حالت، طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، نیاز دارند تا در کنار هم مشغول بکار باشند تا این اطمینان حاصل شود که وب سایت، دقیقا همان چیزیهایی را که مشتری درخواست کرده است را انجام می دهد.
حرف آخر اینکه فقط شرکتهای بزرگ تیمهای جداگانه طراحان گرافیک،مولف متون،برنامه نویس وو را به استخدام درمی آورند ولی ر بیشتر مواقع طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، دو تیم جداگانه می باشند که می بایست برای طراحی یک سایت موفق در کنار هم مشغول بکار باشند.

منبع : طراحی سایت

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |

با توجه به اهمیت افزایش بازدید از وب سایت و همچنین افزایش میزان سود خود از طریق سایت ایجاد مطالب مفید و مرتب توجه بیشتری را به خود جلب می کند.قرار دادن مقالات پشت سر هم نیازمند دریافت بازخورد می باشد که در این جا می خواهیم شما را با هفت روش دریافت نظر و کامنت در پست های وب سایت آشنا کنیم.

√ قرار دادن آسان نظرات(کامنت):حتما تا بحال با وبلاگها و یا وبسایت هایی رو برو شده اید که برای ثبت نظر نیاز به عضویت در سایت است و یا برای ثبت نظر باید عملیاتی را انجام دهید.اینکار یکی از اشکالاتی است یک وب سایت می تواند داشته باشد بنابراین بهتر است برای درج کامنت در همان قسمت از کاربر بخواهید که نام و ایمیل خود را وارد کند و برای کامنت گذاری ثبت نام الزامی نباشد.

√ دعوت از خوانندگان برای ثبت نظر:شما می توانید با دعوت از خوانندگان متن دعوت کنید تا نظرات خود را درج کنند.برای انجام اینکار می توانید سوالی را راجع به متن بپرسید برای مثال می توانید از جملاتی مانند :آیا نکته ای در مطلب توجه شما را به خود جلب کرد؟لطفا آن را در کامنت با ما در میان بگذارید:” استفاده کنید.

√ برقراری ارتباط با سایر وب سایت ها:با شناختن افرادی که در حوزه فعالیت شما کار می کنند می توانید به توسعه ارتباط با آن ها بپردازید ، به عبارتی با کامنت گذاشتن در سایت یکدیگر می توانید اینکار را انجام دهید.اینگونه ارتباطات بسیار با ارزش تر از دیگر راه های شناخته شده است .
√ ایجاد room برای درج پاسخ خوانندگان:در پست ها و مطالبی که طولانی هستند بهتر است مشخصه ای را در نظر بگیرید که کاربر مطمئن شود پس از اتمام پست حتما میتواند نظر خود را درج کند. میتوانید پستی را در ادامه مطلب خود قرار دهید که کامل کننده آن باشد و تمام جزئیات را در آن درج کنید در نتیجه کاربر براحتی میتواند تشخیص دهد که میتواند نظر دهد یا خیر.

√ پاسخ به نظرات را فراموش نکنید:سعی کنید به طور مرتب به بخش نظرات سر بزنید و جواب نظرات را بدهید در غیر این صورت کاربران خود را از دست خواهید داد.
√ حذف کامنتهای اسپم:کامنتهای اسپم میتوانند مشکل آفرین باشند.اگر پست شما دارای کامنت اسپم باشد بدین معناست که شما حتی یک بار هم نظرات را نمیخوانید.بهتر است از پلاگینی مانند Akismet استفاده کنید تا به هیچ عنوان کامنت اسپمی در سایت شما ثبت نشود و تمام کامنتهای اسپم که از قبل درج شده است را حذف کند.
√ ارسال ایمیل با دوستان:در صورتی که هیچ کامنتی دریافت نکردید از دوستان خود بخواهید تا به مطالب شما نظر دهند.
با استفاده از روش های بالا می توانید افراد بیشتری را به وب سایت خود جلب کنید و همچنین با استفاده از نظرات ، پیشنهادات و انتقادهای آن ها در بهبود بخشیدن کیفیت سایت خود استفاده نمائید.

منبع : طراحی سایت

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, توسط الناز |